Tauron Biegnij dla Aniołów!

Biegnij, truchtaj, maszeruj i… pomagaj! Zabierz przyjaciół i rodzinę, zróbcie sobie szybki spacer czy bieg i podzielcie się dobrem z potrzebującymi dziećmi. Możesz pobiec razem z nami lub wirtualnie z każdego miejsca na świecie!

Do przygotowania odrobina kondycji i dużo uśmiechu!

W tym roku  odbędzie się już VI edycja Charytatywnego Biegu z okazji Dnia Dziecka „Tauron Biegnij dla Aniołów”! Jak co roku Bieg połączony będzie z całodniowym pełnym atrakcji Piknikiem Rodzinnym.

  • Gdzie? Park Kościuszki w Katowicach
  • Kiedy? 01.06.2025 (niedziela)
  • W jakich godzinach? 10:00 – 14:00
  • Nagrody:
    • za pierwsze 3 miejsca w klasyfikacji kobiet i mężczyzn w Biegu głównym
    • za pierwsze 3 miejsca w klasyfikacji dziewcząt i chłopców w Biegu dla dzieci młodszych i Biegu dla dzieci starszych
  • Dla każdego pamiątkowy medal oraz drobny upominek 🙂

Zapisz się!

Cel Biegu

Biorąc udział w Biegu wspierasz w pokonywaniu trudów codzienności ponad 600 dzieci z trudnych środowisk, będących pod opieką Domu Aniołów Stróżów.

Całość Twojej opłaty wpisowej zostanie przekazana na zapewnienie dla nich wsparcia, opieki psychologicznej, ciepłych posiłków w trakcie wakacji. Każda cegiełka to realna pomoc dla dzieci, które na co dzień zmagają się z zagubieniem, biedą, samotnością i odrzuceniem.

Bo wciąż są dzieci, które potrzebują Domu, choć mają rodziców…

Wpłata jest darowizną na pomoc dzieciom i nie podlega zwrotowi

Biegi na żywo

Jak co roku, przygotowaliśmy dla Ciebie, Twoich przyjaciół i rodziny wiele sportowych możliwości: bieg główny na dystansie 5 km, 3 biegi dla dzieci o różnych dystansach oraz bieg wirtualny, czyli idealne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcieliby pobiec w innym, dogodnym terminie.

Sprawdź szczegóły poniżej.

Bieg, marsz, spacer główny

Na pobicie życiowego rekordu, dla zdrowia, z maluchem w wózku, z pieskiem czy z kijkami – tak wiele możliwości i jeden, wspólny cel: pomoc potrzebującym dzieciom.

  • Dystans: 5 km
  • Godzina startu: 11:30
  • Dla kogo? dla osób od 7 (rocznik 2018) do 99+ roku życia
  • Zapisy: I tura do 15.05 – 90 zł, II tura do 27.05 – 100 zł
  • Maksymalna ilość uczestników: 500
  • Klasyfikacja: kobiety i mężczyźni
  • Nagrody: puchary i nagrody rzeczowe za 3 pierwsze miejsca w kategorii kobiet oraz mężczyzn
  • Dzieci w wieku od 0 do 6 lat mogą bezpłatnie towarzyszyć opiekunowi na trasie biegu głównego po wcześniejszym zgłoszeniu ich obecności w formularzu zgłoszeniowym
  • Dla każdego pamiątkowy medal oraz drobny upominek 🙂

Zapisz się!

Bieg, marsz, spacer Przedszkolaka

Maluchy na start! W ubiegłym roku z Aniołami pobiegło prawie 100 dzielnych przedszkolaków. Rodzice, bądźcie czujni, bo miejsca do udziału w biegu najmłodszych wyczerpują się najszybciej 🙂

  • Dystans: 230 m
  • Godzina startu: 10:40 dziewczęta, 10:50 chłopcy
  • Dla kogo? dla dzieci od 0 do 6 roku życia (roczniki od 2019 do 2025)
  • Zapisy: I tura do 15.05 – 45 zł, II tura do 27.05 – 50 zł
  • Maksymalna ilość uczestników: 120
  • Klasyfikacja: nie będzie prowadzona
  • Nagrody: medal i upominek dla każdego malucha 🙂

Zapisz się!

Bieg, marsz, spacer dla dzieci młodszych

Pobite rekordy w ilości uśmiechu, radości, energii i niezapomnianej przygodzie – tak co roku wygląda bieg dla młodszych dzieci.

  • Dystans: 460 m
  • Godzina startu: 10:15 dziewczęta, 10:25 chłopcy
  • Dla kogo? dla dzieci od 7 do 10 roku życia (roczniki od 2015 do 2018)
  • Zapisy: I tura do 15.05 – 45 zł, II tura do 27.05 – 50 zł
  • Maksymalna ilość uczestników: 110
  • Klasyfikacja: dziewczynek i chłopców, nagrodzone zostaną 3 pierwsze miejsca w obu kategoriach
  • Nagrody: puchary i nagrody rzeczowe za 3 pierwsze miejsca w kategorii dziewczynek oraz chłopców
  • Dla każdego pamiątkowy medal oraz drobny upominek 🙂

Zapisz się!

Bieg, marsz, spacer dla dzieci starszych

Zdrowa rywalizacja, wytrwałość i piękne wspomnienia – zapraszamy do udziału w charytatywnym Biegu wszystkich młodych entuzjastów sportu i dobrej zabawy.

  • Dystans: 690 m
  • Godzina startu: 10:00
  • Dla kogo? dla dzieci od 11 do 13 roku życia (roczniki od 2012 do 2014)
  • Zapisy:I tura do 15.05 – 45 zł, II tura do 27.05 – 50 zł
  • Maksymalna ilość uczestników: 50
  • Klasyfikacja: dziewczynek i chłopców, nagrodzone zostaną 3 pierwsze miejsca w obu kategoriach
  • Nagrody: puchary i nagrody rzeczowe za 3 pierwsze miejsca
  • Dla każdego pamiątkowy medal oraz drobny upominek 🙂

Zapisz się!

Bieg wirtualny

Nie możesz do nas dołączyć w Parku Kościuszki? Weź udział w Biegu Wirtualnym – w domu, ogrodzie lub gdzie tylko chcesz!

  • Dystans: wybierz dogodną dla Ciebie opcję spośród wyżej opisanych dystansów
  • Kiedy? W dowolnym miejscu i czasie od dnia Twojego zapisu do 23.06
  • Zapisy: I tura do 15.05 –  80 zł, II tura od 16.05 do 16.06 – 90 zł

Jak wziąć udział?

  • Jeśli uczestniczysz w Biegu Głównym masz do pokonania 5km biegiem lub marszem, aby dostać pamiątkowy medal użyj jednej z popularnych aplikacji do biegania, aby odmierzyć dystans 5km i zrób screenshota z przebytą trasą. Skorzystaj z formularza przesłanego na Twój e-mail i załącz screenshota wraz z adresem, na który powinniśmy wysłać medal Biegnij dla Aniołów.
  • Jeśli Twoje dziecko jest zapisane na Bieg dla dzieci – wystarczy, że wytyczysz dziecku trasę (na oko) i zrobisz zdjęcie swojej pociechy w trakcie Biegu. Załącz zdjęcie wraz z adresem do wysyłki medalu w tym samym formularzu.

Zachęcamy również do wrzucania zdjęć z Biegów Wirtualnych na portale społecznościowe oznaczając profil Domu Aniołów Stróżów z hasztagiem #BiegnijDlaAniołów, żebyśmy mogli je odnaleźć!

Zapisz się!

Piknik Rodzinny

Jak co roku Charytatywny Bieg z okazji Dnia Dziecka Tauron BIEGNIJ DLA ANIOŁÓW! połączony będzie z całodniowym Piknikiem Rodzinnym z okazji Dnia Dziecka, podczas którego każdy, i mały i duży, znajdzie coś fajnego dla siebie.

Czeka na Was mnóstwo atrakcji:

  • Niespodzianki w strefie gier i animacji, zabawy ruchowe, warsztaty plastyczne
  • Pyszne smakołyki w strefie gastro
  • Wyjątkowe, pamiątkowe gadżety w Anielskim Sklepiku Charytatywnym

…i wiele innych aktywności dla dzieci i całych rodzin.

Zobacz w galerii zdjęć, jak wspaniale bawiliśmy się w 2024 roku.

Bieg dla firm

Zgłoś swoją firmę poprzez wiadomość e-mail na mbajka75@gmail.com

Jeśli otrzymałeś/aś dedykowany kod od swojego pracodawcy do zapisu, wpisz go podczas wypełniania formularza!

Biegnę!

Dlaczego warto?

  • Udział w biegu to świetna forma team buildingu, która pomaga przełamać bariery i zacieśniać relacje między pracownikami. Wspólne treningi i rywalizacja w duchu pomagania innym sprzyjają wzajemnemu wsparciu, podnoszą morale i wzmacniają więzi, co przekłada się na lepszą komunikację i efektywność w codziennej pracy.
  • Wspólne uczestnictwo w wydarzeniu poza miejscem pracy daje możliwość integracji w zupełnie nowym kontekście. Pracownicy mogą odkryć siebie nawzajem na nowo, wymienić się pomysłami oraz spędzić czas aktywnie i zdrowo. Takie doświadczenia budują pozytywne skojarzenia z firmą i podnoszą lojalność wobec pracodawcy.
  • Lokalna odpowiedzialność to również doskonały element strategii budowania marki. Pokazuje, że firma dba nie tylko o wyniki biznesowe, ale także o ludzi i otoczenie. Takie inicjatywy są doceniane zarówno przez pracowników, jak i przez klientów, co może przyczynić się do wzrostu prestiżu i pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa na rynku.

Drużyny firmowe zapisane na Bieg

 

Partnerzy

 

TAURON od lat łączy rozwój z odpowiedzialnością:

-Buduje “Świat Nowej Energii” poprzez farmy wiatrowe i morskie.
-Stawia na panele fotowoltaiczne i magazyny energii.
-Modernizuje sieć dystrybucyjną, by prąd zawsze docierał do naszych domów.
-Działa na rzecz dekarbonizacji ciepła sieciowego, by nasze miasta były zdrowsze.

Dzięki TAKIM inicjatywom mamy pewność, że energia płynie czysto, bezpiecznie i z myślą o przyszłych pokoleniach!

 

Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna (KSSE) to światowy lider wśród specjalnych stref ekonomicznych, wyróżniany wielokrotnie w rankingu fDi Intelligence. Od 1996 roku przyciąga inwestorów, oferując preferencyjne warunki wsparcia i doskonałą lokalizację w centrum Europy. Obecnie w KSSE działa ponad 600 firm, które zainwestowały łącznie ponad 50 mld złotych i stworzyły ponad 100 000 miejsc pracy.

Jeśli myślisz o inwestowaniu w Polsce – KSSE to Twój pierwszy krok do sukcesu!

 

Misją Stalexport Autostrady S.A. jest przyczynianie się do wzrostu jakości infrastruktury drogowej w Polsce. To znaczy, że prężnie działają, żeby podróżowało nam się lepiej, szybciej i bezpieczniej. Angażują się też w inicjatywy edukacyjne i wspierające lokalne społeczności. Prowadzą kampanie promujące bezpieczne poruszanie się na autostradach i innych drogach. Wspierają lokalne społeczności, w tym organizacje niosące pomoc dzieciom i oraz ochotnicze straże pożarne działające wzdłuż autostrady A4 Katowice-Kraków.

 


Dzięki Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii życie w tworzących ją 41 miastach i gminach staje się łatwiejsze – bardziej komfortowe i nowoczesne. Działania na rzecz transportu publicznego i miejskiej mobilności, wspieranie uczelni w prowadzeniu badań i poszerzaniu oferty edukacyjnej, rozwój społeczno-gospodarczy – to tylko niektóre z zadań pierwszej polskiej metropolii. Metropolia korzysta z potencjału swoich gmin, pobudza kreatywność mieszkańców, inspiruje do rozwoju. Dzięki temu Górny Śląsk i Zagłębie stają się atrakcyjnym i bardziej rozpoznawalnym miejscem do życia, nauki, pracy i inwestowania.

 

JGA Doradztwo Prawne i Podatkowe to jedna z największych firm doradczych w regionie. Specjalizuje się w kompleksowej obsłudze przedsiębiorstw w zakresie prawa, podatków, księgowości, kadr oraz planowania inwestycji z zespołem ponad 100 ekspertów, co pozwala na świadczenie usług na najwyższym poziomie . JGA to firma, która często wspiera lokalną społeczność poprzez wydarzenia charytatywne i nie tylko.

 

CTL Haldex S.A. specjalizuje się w odzysku i przetwarzaniu odpadów przemysłowych, głównie pogórniczych, w celu pozyskania cennych surowców, takich jak węgiel kamienny. Działalność CTL Haldex ma istotny wymiar ekologiczny. Poprzez przetwarzanie odpadów przemysłowych firma przeciwdziała degradacji środowiska, ogranicza emisję CO₂ oraz zmniejsza ilość odpadów trafiających na składowiska.

 

Maczki-Bór S.A. specjalizuje się w rekultywacji terenów pogórniczych, zagospodarowaniu odpadów wydobywczych i przemysłowych oraz sprzedaży piasku z własnej kopalni w Sosnowcu. Spółka rekultywuje tereny tworząc nowe obszary inwestycyjne i jest ich istotnym dostawcą dla inwestorów. Maczki-Bór S.A. angażuje się również w działania społeczne, wspierając lokalne inicjatywy edukacyjne i rehabilitacyjne.

 

TDJ Estate to firma deweloperska należąca do rodzinnej grupy inwestycyjnej TDJ. Od 2011 roku realizują projekty mieszkaniowe i komercyjne, tworząc przestrzenie zaprojektowane z myślą o komforcie życia i potrzebach mieszkańców – zgodnie z filozofią people first design. Najnowszą inwestycją jest Osiedle Hierowskiego – nowoczesne i kameralne osiedle w katowickiej Kostuchnie. W dwóch etapach powstaną 342 mieszkania, w tym apartamenty z tarasami na dachu i lokale z ogródkami. Architektura projektu autorstwa Małeccy Architekci łączy prywatność z funkcjonalnością i dostępem do stref rekreacyjnych na świeżym powietrzu.

Wspierający akcję

Kup koszulkę

Uskrzydlaj z nami dzieci! Kup koszulkę biegową „BIEGNĘ DLA ANIOŁÓW”. Biegając w naszej koszulce, idealnej do uprawiania sportu i aktywności fizycznej, pomagasz docierać do wielu ludzi o dobrych sercach, gotowych tak jak Ty dołączyć do aniołowej rodziny i wesprzeć potrzebujące dzieciaki.

Koszulki są dostępne w wersji damskiej, męskiej i dziecięcej we wszystkich rozmiarach:

  • Materiał szybkoschnący: pika interlokowa extra dry (100% poliester)
  • Gramatura: 150 g/m²
  • Dopasowany krój ze szwami bocznymi i wąską lamówką z materiału wierzchniego,
  • Lamówki z materiału wierzchniego, kark dodatkowy wzmocniony taśmą
  • Szew wzmacniający na ramionach

Kup koszulkę

Ambasador akcji – Dariusz Dudek

Nie musisz być wielkim na starcie, ale musisz wystartować, żeby być wielki.

– motto autorstwa Ziga Ziglara, które jest bliskie Dariuszowi Dudkowi, wieloletniemu przyjacielowi i dobremu duchowi Aniołów.

Wszędzie, gdzie tylko może promuje Anioły, byśmy nieprzerwanie mogli nieść pomoc potrzebującym dzieciom. Urodzony w Knurowie, doskonale rozumie problemy poprzemysłowych dzielnic, w których działają Anioły. Od lat z wielkim sercem i ogromnym zaangażowaniem włącza się w różne Aniołowe akcje charytatywne: było już Małe Euro – z ulicy na stadion, malowanie bombek na licytacje z drużyną GKS Katowice, gra w siatkówkę na Legendarnym Kosmicznym Meczu z Aniołami czy treningi i wspólny Bieg dla Aniołów. Darek jest także ambasadorem Klubu Biznesu Silesia, którego Dom Aniołów Stróżów jest partnerem społecznym.

Ambasador akcji – Bogdan Kalus

Kolejny raz jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich aktorów, Bogdan Kalus, dołącza do Anielskiej Drużyny! Jako że blisko jego serca znajduje się nie tylko Śląskie, ale i dobro dzieci, artysta zdecydował się zostać Ambasadorem naszego Biegu Wirtualnego, który pozwala pobiec dla dzieciaków z dowolnego miejsca na ziemi w dowolnym czasie.

Wcześniej aktor uczestniczył w Legendarnym Kosmicznym Meczu w 2022 roku, gdzie w szczytnym celu grał w siatkówkę i koszykówkę, co było nowością, gdyż sportowo znany jest najbardziej z bycia Kapitanem Hokejowej Reprezentacji Artystów Polskich.

Ambasador akcji – Kacper Lachowicz

Kacper „Kacpa” Lachowicz to polski trener koszykówki, motywator i konferansjer, który jest przede wszystkim znany ze swojej działalności na rzecz dzieci i młodzieży. Kacper motywuje młodych ludzi do aktywności fizycznej i rozwoju osobistego poprzez szereg eventów i spotkań, czym zaskarbił sobie wiele serc. Z Domem Aniołów Stróżów regularnie współpracuje w imię dobra naszych podopiecznych. Brał udział w Legendarnym Kosmicznym Meczu z Aniołami, założył własną drużynę, aby wspomóc wymianę okien w Katowickiej placówce, a teraz dołącza jako Ambasador do naszego Biegu Charytatywnego.

Zatroszcz się o małe rzeczy, a wielkie sprawy zatroszczą się same o siebie

Dla Uczestników

W tym miejscu znajdziesz regulamin wydarzenia i sprawdzisz, czy jesteś na liście uczestników. Możesz także pobrać niezbędne do udziału w wydarzeniu dokumenty. Informacje organizacyjne są na bieżąco aktualizowane.

Informacje Organizacyjne

  • Cały event jest zlokalizowany w centralnym punkcie Parku Kościuszki, przy pomniku Tadeusza Kościuszki.
  • Bieg odbędzie się niezależnie od pogody (w przypadku silnego deszczu ograniczona lub odwołana zostanie strefa aktywności i zabawy).
  • Biura Zawodów dla Biegu Głównego i Biegów Dziecięcych otwieramy równo o 9:00, w których rozdawane będą numery startowe, pakiety gadżetów od Partnerów oraz tokeny mierzące czas (UWAGA! Każdy uczestnik musi zarejestrować się w odpowiednim Biurze Zawodów minimum 25 minut przed startem Biegu, w którym bierze udział)
  • Każdy uczestnik (lub opiekun) będzie musiał przedstawić dokument tożsamości i podpisać 2 dokumenty, które będą wydawane w Biurach Zawodów (Oświadczenie o stanie zdrowia oraz Zgoda o danych osobowych i wizerunku, które są dostępne w Regulaminie).
  • Pamiątkowy medal będzie czekał na każdego na Mecie!

 

Zaczynamy od Biegów Dziecięcych:

  • godz. 10:00: Bieg dla dzieci starszych 11 – 13 lat*
  • godz. 10:15: Bieg dla dzieci młodszych 7 – 10 lat: dziewczęta
  • godz. 10:25: Bieg dla dzieci młodszych 7 – 10 lat: chłopcy
  • godz. 10:40: Bieg przedszkolaków 0 – 6 lat: dziewczęta
  • godz. 10:50: Bieg przedszkolaków 0 – 6 lat: chłopcy
  • godz. 11:00: Wręczenie nagród przy podium zwycięzcom Biegów dla dzieci młodszych i starszych**

*Dzieci starsze biegną razem, jednak klasyfikacja będzie osobna.

**Przedszkolaki nie są klasyfikowane i dostaną nagrody na mecie.

 

 

Oficjalne otwarcie 6. „Tauron Biegnij dla Aniołów”:

  • godz. 11:15: Kilka słów od Aniołów, Reprezentanta Miasta Katowice i Partnerów
  • godz. 11:20: Wręczenie specjalnych nagród Prezydenta Miasta Katowice oraz Pucharu dla najliczniejszej drużyny firmowej
  • godz. 11:25: Prezentacja Partnerów i Sponsorów wydarzenia

 

GOTOWI, DO STARTU, START!

  • godz. 11:30: BIEG GŁÓWNY
  • godz. 12:30: koniec Biegu Głównego
  • godz. 12:45: Dekoracja Biegu Głównego przy podium i wspólne zdjęcie ze wszystkimi Biegaczami

 

Piknik Rodzinny

  • godz. 09:00: rozpoczęcie Pikniku Rodzinnego
  • godz. 14:00: zakończenie Pikniku Rodzinnego

Kilka przydatnych uwag:

  • Numer startowy należy przypiąć z przodu koszulki.
  • Token do pomiaru czasu należy zamocować na sznurówkach buta (token nie dotyczy Biegu dla przedszkolaków).
  • Ze względu na dużą liczbę zawodników, którzy muszą się zarejestrować na miejscu, zaleca się przyjście z odpowiednim wyprzedzeniem, najlepiej co najmniej 30-45 minut przed zamknięciem Biura Zawodów.
  • Uczestnicy Biegu Głównego po ukończeniu biegu oddają tokeny do Biura Zawodów i jednocześnie odbierają pakiety gadżetów od Partnerów.
  • Z uwagi na małą liczbę miejsc parkingowych przy ul. Pięknej i zakaz dłuższego postoju przy kościele (ponadto parking ten może być zamknięty ze względu na niedzielne Msze Św.), zaleca się przybycie na wydarzenia komunikacją publiczną lub parkowanie od strony ul. Kościuszki.
  • Na miejscu będzie można kupić koszulkę biegową dla dzieci i dorosłych.
  • Na miejscu dostępna będzie nieodpłatnie woda dla każdego chętnego oraz odpłatna strefa GASTRO, gdzie będzie można zakupić grochówkę, drobne przekąski, muffinki, sałatki owocowe i napoje.

Lista zawodników

Zobacz listę uczestników

(Lista jest układana chronologicznie wg daty zapisu)

Dokumenty do pobrania


Oświadczenie dotyczące stanu zdrowia

(Każdy Uczestnik zobowiązany jest podpisać oświadczenie o stanie zdrowia w dniu 01.06.2025, Będziemy wydawać druki na wydarzeniu.)


Oświadczenie dotyczące stanu zdrowia Dziecka/Podopiecznego

(Każdy opiekun uczestnika biegów dziecięcych zobowiązany jest podpisać oświadczenie o stanie zdrowia w dniu 01.06.2025, Będziemy wydawać druki na wydarzeniu.)

 


Oświadczenie dla osoby niepełnoletniej

(Osoby niepełnoletnie mogą uczestniczyć w Biegu tylko za zgodą opiekuna prawnego. Wypełniony formularz jest wymogiem do odbierania pakietu startowego w Biurze Zawodów w dniu Biegu. Będziemy wydawać druki na wydarzeniu.)


ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH WIZERUNKU

(Wypełniony formularz jest wymogiem do odbierania pakietu startowego w Biurze Zawodów w dniu Biegu. Będziemy wydawać druki na wydarzeniu.)

Dla mediów

Plakat (pdf)

Kontakt

Kontakt:
fundraiser@anioly24.pl
tel. 888 086 768

Chcesz wspomóc Bieg reklamowo, promocyjnie, finansowo?
Monika Bajka, e-mail: mbajka@anioly24.pl, tel. 501 747 787

Kontakt dla mediów:
Karolina Skórka, e-mail: kskorka@anioly24.pl, tel. 506 063 098